Webinare

Webinare

Adobe Premiere Pro Basics – First Steps (Webinar)

You want to optimize your videos and edit them creatively with just a few clicks? In this basic course, we will show you how to use the basic functions of the professional video editing tool Adobe Premiere Pro. In two 3-hour-sessions you will learn how to edit videos quickly and easily, create entertaining clips or combine video footage with photos. Sounds simple? It is, after our webinar.

You are
Editor, freelance journalist, trainee or PR / corporate communications / communication staff in general.

You have
You are beginner or have some basic knowledge with videos.

What you can expect
Our lecturers will give you helpful tips from their everyday work and support you during the practical exercises. You can practice with your own video files or exercise footage provided by us. You will then receive a handout with which you can implement what you have learned step by step. The webinar is held by two lecturers, so the support is particularly intense and personal.

Duration: Two 3-hour-sessions

Day 1

9.30 a.m. - 12.30 p.m.

  • What you can use Adobe Premiere Pro for
  • Overview: the software interface
  • Most important basic settings
  • Media management: importing, organizing, sorting through the footage
  • The most important cutting tools for rough cuts (incl. practice)

Day 2

2.00 - 5.00 p.m.

  • Feedback on the first editing experiences with Adobe Premiere
  • More tools for video editing with Adobe Premiere
  • Adjusting the audio level of individual clips
  • Inserting titles and text layers
  • Verticals and other formats for Facebook, Instagram and Co.
  • Exporting and rendering—an overview of the playout options
  • Backing up and archive project data and media

You need

  • A high-performance PC or laptop with a webcam (Windows or Mac) and a modern GPU (graphic card)
  • Adobe Premiere Pro as a single subscription, as part of the Creative Cloud or as a free, seven-day trial version. Download: https://www.adobe.com/products/premiere.html
  • Headset (not required, but recommended)
  • A second monitor (not a requirement, but recommended for working on your project parallel to following the webinar)
  • You will receive a link with all necessary instructions so that you can easily attend the webinar.

What you can do after the webinar
You can edit simple videos with Adobe Premiere Pro, which are suitable, for example, for journalistic social media posts and corporate communication formats. You are also prepared for the ABP in-depth webinars on Adobe Premiere.

A certificate confirms your participation.

Fragen zur Anmeldung bitte an das Sekretariat
E-Mail: abp@abp.de

Fragen zu Seminarinhalten bitte an
Robin Knapp, freier Seminarleiter
Tel. (089) 49 99 92 - 0 oder r.knapp.extern@abp.de

Teilnehmer: 12
Ermäßigter Preis J: 270 Euro
Preis P: 360 Euro

Zurück zur Übersicht

Jetzt buchen

Freie Plätze
11

Kursnummer
22-013

Datum
25.01. – 26.01.2022

Ermäßigter Preis J
270 Euro

Preis P
360 Euro

Preis-Info

Die Preise J und P

Wie Sie vielleicht bemerkt haben, stehen bei den Seminaren der Sparte „Online, Multimedia & Digitales“ jetzt zwei unterschiedliche Preise: J und P. Warum? Hier sind die Antworten.

Was unterscheidet die Preise J und P?
J ist der ermäßigte Preis, P der gewöhnliche.

Wer bekommt die Ermäßigung?
Journalisten oder Kommunikationsfachleute, die im öffentlichen Interesse journalistisch tätig sind. Für alle anderen gilt der Preis P.

Wo gelten die zwei Preise?
Nur in der Sparte „Online, Multimedia & Digital“.

Woher weiß ich, welcher Preis für mich gilt?
Das erfahren Sie vorab bei der Abfrage im Zuge Ihrer Seminarbuchung über die ABP-Website. Die Ermäßigung gilt für die große Mehrheit unserer Teilnehmer: für Journalisten, aber auch für alle, die hauptberuflich in Pressestellen tätig sind oder in der Öffentlichkeitsarbeit. Wenn Sie Selbstzahler sind oder einen gültigen Presseausweis von DJV, dju, bdfj, DPV, VDZ, BDZV oder VDS vorlegen können, gilt für Sie bereits der ermäßigte Preis.

Warum gibt es überhaupt zwei Preise?
Wir folgen damit neuen Vorgaben bei der Förderung, die uns seit vielen Jahren der Freistaat Bayern gewährt. Dank dieser Zuwendung sind wir in der Lage, unseren Teilnehmern qualitativ hochwertige Kurse zu sehr günstigen Preisen anzubieten. Und das soll auch so bleiben.

Dozent/ -in
R. Knapp, O. Wanke

Ort
Webinar

weitere Informationen
Hotelinformationen

Legende

Plätze frei
Noch wenige Plätze frei
Warteliste

Nach oben